söndag 29 augusti 2010

Helgen :-)

Helgen har varit bra och nu packas det inför en arbetsvecka i Malmö och Göteborg, eller ja inte just nu eftersom jag skriver i bloggen men :-p
Behövde en tankepaus, har packat det mesta men fick beslutsångest om kläderna jag packat ner räcker eller om jag ska ta med mer har ju fortfarande plats kvar i väskan hihi.

Så vad har vi gjort i helgen?

I fredags hade vi en lugn hemmakväll med tacos, grabbarna (Totte och Jocke)kollade på film medans jag tog en promenad och slösurfade lite.
Vi somnade i hyfsad tid, Totte blev hämtad tidigt i lördags morse och åkte ner till kärleken i Huskvarna, tänk när man var sådär härligt nykär, kanske är det när jag kommer hem efter nästan en vecka borta ;)

För mig var det fullt upp hela lördagen, shoppade lite kläder, köpte bla. den här...
SÅ SKÖN skulle kunna ha den jämnt, ser inte speciellt märkvärdig ut på bilden men på är den riktigt snygg kanske är formerna som gör det ;)

På eftermiddagen skjutsade jag Jocke till Nicklas och själv åkte jag till Vickan.
Det är alltid lika trevligt där och man kommer alltid därifrån proppmätt :)
Fick se nya familjemedlemmen Lotus för första gången, när jag kom satte hon honom på min axel och jag vågade knappt varken röra på mig eller andas, Vickan skrattade åt mig, förstår inte varför haha...
Jag har fortfarande inte bestämt mig för vad jag tycker om den lille filuren, söt Njae - Cool Ja ;) Min första kommentar när jag tog i honom: Han känns som en kondom! Hoppas han inte hörde mig då kanske han blev sårad. Men när man klappar honom känns han som en persika. :)

Nja katter med päls är mer i min smak ;) Busade lite med Smilla och Oliver som är 8v nu och så söta, framförallt Smilla tycker jag som är svag för sköldpaddsfärgade honor. ;)

Å på tal om det så fick jag ju se Vickan´s överraskning också och det var ju det jag hade gissat på, "Bitchen" hade fått en liiiten kattunge som var 4dgr gammal och med en täckning som påminner om min älskade "Skruffis"
ååååå den blir det väldigt svårt att motstå men jag måste annars blir det "skilsmässa" här hemma och det räcker med de två gostjejerna vi har. :)

Superfina Pappa Texas har lagt sig i hundkorgen.

Efter jag varit hos Vickan åkte jag till Satu en sväng, hade egentligen tänkt cykla dit men kom fram till att det var säkrast att vara nykter och ta bilen.
Ringde Satu när jag var på väg och hon sa du tar väl inte bilen?!
Jag svarade: Jo för tänk dig det här - Bambi onykter på cykel utan gps!! Det kan inte sluta bra haha...
Nä det har du rätt i svarade hon, tror hon känner mig rätt bra :D
Jag blev dock inte kvar där så länge, fick "utryckning" som löste sig ganska snabbt dock inte som jag hoppats på men men.... mer än så skriver jag inte här.

Idag har jag fixat några sista ärenden inför resan bla hämtat ut tågbiljetterna sen tagit det lugnt och packat har i stort sett packat klart förutom det jag inte kan packa ner förrän jag gjort mig iordning imorgon bitti.

Nu ska jag fixa det sista och mysa med min älskling som är väääldigt bakis idag :-p
Sen kommer Totte hit ikväll, han bor här den här veckan oxå, de tycker nog det är skönt att vara själva utan "tanten" hemma fast lugnt får de nog inte eftersom Freja är kvar hemma hihi.... ;D Hon ser lite fundersam ut kanske helst skulle följa med matte hihi


Trevlig kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar