onsdag 5 januari 2011

Oväntat besök :)

När jag satt och jobbade idag ser jag plötsligt någon utanför köksfönstret, jag väntar inget besök?! Det var Hasse som var ute på promenad med Gizmo :) Tur att det var han som känt mig i 100år eller iaf i 15år så han sett mig i alla möjliga skick för jag hade varken fixat håret eller sminkat mig, fåfäng jag? Nää! ;)
Jag såg väl ut ungefär som han gjorde den här dagen (datumet stämmer inte)... Haha!
Katterna var däremot inte roade av besöket de försvann väldigt fort båda två och när Hasse gått letade jag efter dem, hittade Freja men Skrutten var spårlöst borta letade överallt (tyckte jag) under soffan, sängen mm mm.... utan framgång tänkte jag: ja ja hon kommer fram snart när hon förstår att hunden gått och gick och jobbade igen. När Jocke sen kommer hem berättar jag att det varit vovve här och kommer på att jag fortfarande inte sett Skrutten sen dess hmm.... Jocke hittar henne..... högst uppe på bokhyllan i "biblioteket"?!?!!?!! Där uppe har hon aldrig suttit förut och hon såg ut att tänka: Hur kom jag hit och hur kommer jag ner?! Tur Husse fixar ;)

Jocke hade varit på IKEA efter jobbet UTAN MIG?! Tarvlis! ;) Han hade köpt ett bord och lite sladdar som behövdes för att Totte skulle kunna få tv på rummet, nu är det fixat så vi kommer bara se Totte när det är mat framöver haha ;) Just nu spelar han data för jag hör ratten, kanske skulle gå in och fråga om man får vara med ;)

Annars inget speciellt idag, bara sånt där vardagligt skottat snö och ätits mat här blev det tacos ikväll det är ju faktiskt nästan fredag ;)

En klok hälsning från Nalle Puh får avsluta kvällens inlägg ;)
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar