söndag 28 november 2010

Första advent och första snön

Nu tänker ni säkert: Vadå första snön har hon blivit helt förvirrad?! :O
Nä då det har jag inte men idag fick Freja sätta sina små tassar i snön för första gången. Jag släppte ner henne på uppfarten där Jocke inte hunnit skotta ännu, hon gick snabbt ut till den delen där det var skottat men sen gick hon runt hörnet på huset och ner i massa snö frivilligt, så vet inte riktigt vad hon tyckte om snön egentligen ;) Totte var med ut och fotade så återkommer med bild/er :)

På förmiddan idag halvlåg jag och Jocke kollade på film "Copout" med varsin filt, då kommer Freja och jamar envist först på Jocke, sen på mig och sen sätter hon sig mitt på ryggstödet och jamar på oss båda, vet ni hur vi fick tyst på henne? Jo lät henne komma in och lägga sig under filten, då blev hon tyst eller ja då snarkade hon istället, haha hon är rolig den där lilla "hårbollen" <3

Idag har julpyntet åkt fram, är så mysigt!
Men lite fusk är det för det mysigaste julfönstret fick Totte! :)

Vi har nyss fikat med lite julmust, lussebullar och pepparkakor, självklart var första ljuset tänt också. :)

Snart är det sista avsnittet av "Ensamma mamma söker", de ska göra sina val. Jag har redan förvarnat Jocke att jag kommer sitta och gråta till kvällens avsnitt. Gissa om han suckade åt mig hihi ;)


Imorgon börjar en ny härlig vecka. För mig kommer det bli en del AJAJAJ men skönt när det är gjort. Tandläkaren imorgon ska dra ut en tand, och narkos på torsdag då jag ska göra vidgningen.



Kram Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar