måndag 22 november 2010

dialekt och utbildning

Om jag fick en krona för varje gång jag fick höra det här skulle jag vara rik haha ;)
- Du är inte Västeråsare från början va? - Jo.....! - Va? Jag var säker på att du var från Dalarna eller ännu längre norrut! Nog för att jag inte pratar ren västmanlänska men dalmål??!! :)

Fick mer information inför utbildningen jag ska gå i Sthlm 7-8dec idag, schema, vägbeskrivning, deltagarlista mm... Det ska bli sååå kul :)
Jag kommer att bo kvar i Sthlm så skickade ett mail till "Stävre-Malin" idag och undrade om hon hade lust att ses skulle vara jättekul var hur längesen som helst. :)

Annars har det inte hänt så mycket idag, funderar på när jag ska hinna julpynta. Det är så mysigt när pyntet kommer fram även om vi inte har överdrivet mycket, sen i januari när man plockar undan det skulle jag kunna sticka till varmare breddgrader..... :)


Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar