söndag 19 december 2010

Summa Summarum :)

Vi hade en kanonkväll igår på Decemberrocken. Blackbird och Howlin´Kings är bara så grymt bra!!
De andra banden var också helt ok men inte alls i närheten av dem.
Tror jag somnade vid 3 inatt med ett leende på läpparna och ”dunkadunka” i huvet ;)

Här kommer en bild på grabbarna i Blackbird. (Den är lånad från deras Facebook sida)

Nu ska jag försöka sammanfatta de senaste 2 veckorna.

7-8 december var jag på en Ekonomi utbildning i Sthlm, lärde mig bla mer om redovisning, budget/prognos och nyckeltal. Var en mycket bra kurs och en rolig grupp. :)
På kvällen den 7:e träffade jag Malin Hedlund (”Stävre-Malin”) vi kom fram till att vi inte träffats på 10år (!!!) fast alla åren gått och vi uppdaterade varandra med allt som hänt så pratade vi och skrattade som om ingen tid alls gått sen vi sågs sist, vi hade en riktig toppenkväll. Först strosade vi lite på stan och jag fixade min julklapp till Malmö. Sen gick vi till ”Vapiano” och åt, ett mycket trevligt ställe med gott vin och ja ok då mat också ;) Sen fortsatt vi till Scandic Anglais där vi tog varsin drink de är det enda stället som verkar kunna göra en riktig ”Appletini”, vi avslutade sedan kvällen i baren på mitt hotell (Clarion Sign) där besökte vi även ”damernas” och ja vad säger man… två lagom onyktra och fnittriga tjejer kommer in på varsin toalett och upptäcker att det är svart toalettpapper som dessutom är parfymerat då utbröt det ett riktigt skrattfnatt! När vi sen är klara och ska tvätta händerna låter det såhär…. – Men Malin, de har kranar men inga handfat!! Hahaha!! – Malin svarar: Hahaha… du är för söt!! Jag fattar ingenting, hur kan jag vara söt för att de inte har handfat?! Det visar sig att den platta marmorskivan har en liten, liten lutning så vattnet rinner ner dit det ska. Hur skulle jag veta det?! Hahaha!! Vi hade kunnat fortsätta kvällen hur länge som helst men vid kl.01 avslutade vi den här toppenkvällen eftersom vi båda skulle upp tidigt dagen efter.
Men vi har bestämt oss för att ses snart igen och då ska vi läsa och skratta åt alla gamla brev vi skrev till varandra under alla åren (ca 15år) som vi umgicks väldigt mycket, ojojoj va skratt det kommer bli! :)

Helgen 10-12dec var vi på julbord med Jocke´s jobb på fredagen och på lördagen skulle vi ha varit på Ankie´s 30-års fest men jag mådde inge bra så ställde in det.
Hoppas och tror att hon fick en kanonkväll ändå.
Vi fick även träffa Totte´s Hanna för första gången, de är så söta de ”små” turturduvorna ;) Roligt och se kärleken som lyser om dem! :)
Jag låg på soffan hela helgen, frustrerad och rastlös men helt orkeslös kroppen kändes som jag skulle ha hög feber men jag hade varken feber, var förkyld eller något annat men det var väl kroppens sätt att tala om för mig att det varit för mycket under en längre period. När jag säger det tror alla att det beror på att jag har mycket på jobbet och far och flänger i det så mycket men det är precis tvärtom, hade jag inte haft det skulle jag nog redan varit ”i väggen”. Men jag försöker bli bättre på att tänka på mig själv och säga nej ibland men det är svårt.

Veckan som varit har jag varit tre dagar i Malmö eller rättare sagt en dag på tåget ner, en dag i Malmö och en dag på tåget hem.
På tisdagskvällen träffades vi några stycken för att ta en öl (vin) och prata lite, jättetrevligt. Jag som tycker jag är så bra att hålla masken och låtsas att jag mår toppen de som jag inte vill ska veta hur jag egentligen mår blev direkt avslöjad av chefen som såg igenom det direkt. Hon känner mig nog rätt väl 
Onsdagen började med en spännande bilresa med Sophie till kontoret, förstår inte att det alltid blir en massa skratt när jag är nere och åker bil med henne haha! Den bilresan måste upplevas så försöker inte ens återberätta den här för blir ändå inte lika roligt.
När vi väl kom fram till kontoret hade vi teammöte, efter det hade vi lite glögg med tilltugg och julklappsbyte (alla hade med sig 2st en köpt och en hemifrån) själv kom jag hem med en gammal Ankie Bagger cd haha. Efter det fortsatte vi till ”S:t Markus vinkällare” på julbord, mycket trevligt därifrån fortsatte vi vidare, summa summarum så var det en riktigt trevlig dag och kväll med mycket skratt. :)
När jag skulle åka hem i torsdags tänkte jag att det här blir spännande med tanke på vädret och alla varningar de gick ut med. Men bara jag slipper bli stående med tåget nånstans i typ 9timmar som vissa stackare har blivit så är jag glad. Men jag blev väldigt positivt överraskad, tåget avgick i tid från Malmö och jag var framme i Västerås exakt på minuten enligt tidtabellen, det händer ju knappt när det är bra väder!! Desto mer problem hade mina kollegor som åkte bil, chefen tex åkte från Malmö kl.11.45 och vid 18 när hon ringde för att kolla hur det gick för mig hade hon fortfarande ca 7mil kvar till Jönköping, stackare!!

Det var en kort sammanfattning av vad jag gjort, frågade Jocke nu om vi gjort nåt kul de senaste veckorna? Svaret blev: Inte vet jag du har ju knappt varit hemma!! Hmm… undrar om han saknar mig när jag är borta? Nä han tycker nog bara det är lugnt och skönt ;)

På tal m Jocke så var in på mitt jobb i fredags och tittade hur vi hade det, när jag skulle visa mitt kontor sa han: Ja jag förstår varför de satt dig här! Anledningen var att det på väggen vid dörröppningen in till mitt kontor sitter skyltar som visar att det finns brandfilt och Första hjälpen grejer där inne, hur menar han nu? Hahaha!

Nu hinner jag inte skriva mer för vi ska göra oss klara och åka till bästa Marita och bli fina i håret, sen blir det handbolls final kl.17 :)

HEJA SVERIGE!!!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar