söndag 26 december 2010

Glädjespridning :)

Har ni kommit på svaret på förra inläggets fråga? ;)
Svaret är långt men jag sammanfattar det såhär: Termen kommer från amerikanskans "Rush Hour", när alla ville hem efter jobbet så fort som möjligt och rusade kors och tvärs och nu är vi för många som vill hem samtidigt.
Vad kunnig jag ska bli av att läsa min nya bok haha :)



Maten blev riktigt lyckad igår. Jocke´s kommentar: Varför gör du inte det här oftare?! :) Får väl börja göra det då :) "Bröderna Brothers" (Totte & Ante) var här en stund på eftermiddan så de var också med och åt innan de fortsatte spela.
Spela gjorde vi andra oxå efter maten fast för oss blev det inte bilspel utan gamla hederliga sällskapsspel bla. Sverigespelet och Fia med knuff, vi vann nog alla i nåt spel, själv skyller jag på vinet de gånger jag förlorade ;)








Idag har jag spridit lite glädje :)
Först var jag och hälsade på morbror på lasarettet tog med mig några julknäcke med skinka på, julmust och en bok "Män som hatar kvinnor" så han har något att fördriva tiden med när han är hyfsat pigg och inte har ont. Det behövs inte mycket för att göra någon glad :)

Efter det skulle jag ha varit till Lasse med en julklapp men han blev tvungen att ut och ploga så får åka till honom i veckan.

Innan jag åkte hem var jag förbi Satu med en liten "Krya på dig"-påse fylld med tidningar, godis och dricka. Tänkte att hon behövde muntras upp, jag blev kvar en stund och drack kaffe och pratade lite, fick höra en väldigt säregen sång som gänget på C spelat in den kvällen hon avslutade med att bryta benet. Sången går inte att beskriva utan måste höras HAHAHA!!

Om man skulle koppla av en stund kanske, imorgon är det jobb igen :)

Avslutar med ett citat från Jocke: Man har aldrig tråkigt när man bor med dig, men man kan heller aldrig koppla av för man vet inte när (och vad) du (miss)lyckas med nåt! Haha! Ja han borde ju veta! ;)

Kram och Trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar