lördag 25 december 2010

Julafton

Hoppas ni alla hade en riktigt mysig Julafton!

Själv hade jag en kanondag. Den började i Virsbo hos Papps & Kicks med gröt och julklappar tillsammans med Pernilla och Helena med familjer är så mysigt när vi alla samlas. Mycket skratt blir det :) Vi måste ha varit lite snälla i år jag och Jocke för vi fick nästa flest julklappar, vi som inte skulle ha några? :) Vi fick bla. en jättesnygg tavla den skulle passa kanon i vardagsrummet om vi tapetserade om där först, jag ska blinka lite extra till Jocke så har vi nog gjort det snart hihi...

När vi åkte hem sen stannade till på Maxi för att fixa en grej och jag kom ut med ett par nya stövlar! *Wiii* Är nog första (och sista?!) gången jag hittar ett par stövlar där första paret jag provar går över mina feta vader och de kostade bara 170kr!! FYND! :) Jag behövde dem verkligen men inte trodde jag att jag skulle fynda ett par på Julafton :)

På kvällen var vi hos pappa och Gaud, brorsan och Farmor var oxå där jättetrevligt och MASSA god mat! Där hade vi julklappsbyte, tror vi fick det paket som brorsan köpt Irish Coffé glas så de får vi inviga någon dag :)

Brorsan... är vi lika? Själv tycker jag inte det men nån liten likhet kanske det finns?!

Idag ska jag dricka vin med mamsen hon kommer hit och har beställt "den där grytan du gjorde i Uppsala" det var bara typ 10år sen, har gjort den kanske 2ggr till efter det senast för ca 1år sen tur jag har receptet kvar får väl se om den blir bra idag.
Tiderna förändras, när man var yngre beställde man vad man ville äta för mat hos mamma och pappa nu är det de som beställer mat oss en annan haha :)

Å just ja, vi fick böckerna vi beställda av Jasmin tidigare när hon sålde jultidningar så nu kommer jag veta precis vad mina drömmar betyder... bra eller dåligt? ;)


Nu ska jag börja förbereda maten, till nästa inlägg kan ni fundera på detta.... Varför heter det rusningstrafik när bilköerna står stilla? ;)

Kram

1 kommentar:

  1. Gud vilka snygga stövlar!! Jag är oxå verkligen i behov av nya skor! Kanske borde kolla på Maxi! Är ju inte första stället man tänker på precis!! Gott nytt år på er!! Kram Anna

    SvaraRadera